Тексти для SMM: ключ до успіху бренду чи марний підпис під Reels?

Тексти для SMM: ключ до успіху бренду чи марний підпис під Reels?

Битва в SMM: вирішує тільки Reels та його суть VS текст додає впевненості та повноцінного розуміння.

Згенеровано ШІ

Згенеровано ШІ

У цій статті ми розберемо, чому тексти залишаються важливими в SMM, як ШІ змінює правила гри (і чому він не замінить твій стиль), як писати тексти, які дочитують до кінця, і як відрізнити людський текст від згенерованого. Збирай своїх кентів SMM-ників — і розберемося раз і назавжди, що все-таки в цій сфері важливо!

Ще десять років тому [або тоді, коли SMM ставав популярним] тексти проходили всі можливі світи: SMM-ники писали довгі пости з "водою", цитували Ліну Костенко або використовували модні емоджі, щоб заповнити місце під фото. Сьогодні тексти еволюціонували: від лаконічних закликів — до розповіді, яка продає. Але що об’єднує успішні тексти? Вони адаптуються до трендів, платформ і аудиторії. У 2025 році це не про філологічну освіту чи години за ноутбуком, а про розуміння, як зачепити читача за секунду.

Чому без крутих текстів у SMM твій бренд просто загубиться в стрічці?

Якщо ти вже подумав, що це питання неактуальне, то треба розкласти все по поличках, щоб переконати навіть скептиків.

Уявімо ситуацію: ти переглядаєш цікавий Reels — музика качає, картинка чіпляє, ти вже вловив вайб. Але гортаєш до опису, а там... тиша. Або кілька хаотичних слів на кшталт: "Звертайся до нас, ми зробимо якісно". Це як прочитати детектив, де остання сторінка вирвана. Ти заінтригований, але без фіналу — роздратування замість захвату.

Опис має завершити історію, підштовхнувши до покупки чи дії. Якщо текст для кав’ярні, можна зіграти таким чином: "Втомився від сонливих ранків? Наша кава з нотками кориці розбудить тебе краще за будильник, а ще змусить твій гаманець тріскотіти від грошей!". Натомість закидон "Найкраща кава тільки у нас" звучатиме як випадковий спойлер, який нічим не вразить.

Бо шо? Бо якісний текст — не доповнення до контенту, а його логічне завершення. Він відповідає на запитання, які залишилися після перегляду відео чи фото, розкриває суть і спрямовує аудиторію до дії. Візуал відповідає за естетику й емоції, а текст — за чіткість, ефективність і передачу архетипу бренду [до речі, про архетипи читай у нашій статті за посиланням].

Добре написаний текст стає шансом не просто зачепити увагу, а й підштовхнути до конкретної дії: підписки, коментаря чи в найкращому випадку — покупки. Він створює місток між емоціями від контенту та рішенням аудиторії взаємодіяти з брендом.

А тепер заглибимось в алгоритми Instagram 2025 — це може здатись нуднятиною, але хто шарить, той завжди попереду. 2025 рік диктує нові правила гри. Всі ми пам’ятаємо, як не так давно було дуже круто тицяти у текстах 1000 хештегів. Зараз, на жаль чи на щастя — цей інструмент відійшов на задній план. Instagram змістив фокус із хештегів на ключові слова у тексті публікацій. Тепер алгоритми платформи аналізують описи постів, визначаючи тематичні слова, які можуть збігатися із запитами користувачів.

І тут випливає чергова теза, що тексти — це не лише підпис під постом, а такий собі стратегічний інструмент, який завдяки вдало підібраним ключовим словам та правильній структурі отримує кращу видимість.

То як писати тексти, які тримають читача в полоні до останньої крапки?

Це питання, на яке не так легко знайти відповідь, але ми розберемося. Секрет простий: перше враження вирішує все. Якщо перше речення не чіпляє — читач просто гортатиме далі. Слабкий старт — і текст залишиться непоміченим у стрічці. Якщо воно "ніяке" — то успіху не варто чекати, бо хто буде читати далі, якщо з першого погляду щось уже пішло не так?

Банальні початки на кшталт "Привіт, друзі!" чи "Цей Reels про…" — не працюють, бо не виділяють пост серед тисяч інших. Такий текст — це просто підпис, а не інструмент, який продає, залучає чи формує образ бренду.

Шо робити, щоб текст зайшов?

Почати з "болючих" або інтригуючих запитань, які резонують із твоєю аудиторією та підходять тематиці бренду. Наприклад, з публікацій BO SHO: "Чому твій бізнес досі не виходить на новий рівень?", "Твій логотип був модним ще у 2015 році? Хочеш змін, але боїшся втратити впізнаваність?", "Знаєш, чому одні відео стають вірусними, а інші тонуть в інформаційному просторі?" тощо. Такі запитання змушують читача зупинитися, задуматися чи навіть відчути особистий зв’язок із темою. Вони створюють бажання читати далі, щоб знайти відповідь.

Зробити текст структурним, бо хаотичний текст, де все звалено в одну купу, — відлякує. Варто розділити його на умовні частини, щоб не було: "Як у баби на подвір’ї: і кози, і гуси, і кури, і дрова".

Починати з "Купи зараз!" чи "Підписуйся!" — погана ідея. Спочатку треба зацікавити аудиторію, дати цінність, а вже потім спрямовувати до конкретної дії. Це працює, бо читач уже "прогрітий" контентом.

Ліпити все на одну купу — не круто. Бо текст без розділових знаків і розділень між абзацами не сприймається до читання. Читач має “ковтати” текст легко, а не продиратися крізь нього, як через хащі.

Додавати емодзі — але без фанатизму. Вони додають емоційності, але якщо після кожного слова стоїть сердечко чи вогник — текст виглядає несерйозно. Варто використовувати їх дозовано, щоб підкреслити ключові моменти.

Пушити цінність. Читач має отримати щось корисне: пораду, інсайт, ідею чи хоча б посмішку. Цінний текст не тільки читають — ним діляться, його зберігають і повертаються до нього.

І що найважливіше — мати свій стиль, бо бренд має звучати впізнавано. Якщо один пост романтичний, а інший — агресивно-бунтарний, аудиторія не асоціюватиме їх із твоїм брендом. Необхідно створити єдину tone of voice бренду, яка відображає його цінності та характер.

Соковиті тексти — це козир, що розриває серця людей, качає продажі та робить бренд зіркою! Потрібно досліджувати, що "заходить" твоїй цільовій аудиторії, розуміти, як зробити текст цікавим для читача, і вплітати ці інсайти у пости, бо інакше бренд заховається під ковдрою одноманітності.

ШІ, тексти та SMM: як знайти гармонію для крутого контенту і чи замінить ШІ копірайтера?

Актуальних тем може бути багато, але тематика штучного інтелекту зараз кричить з усіх сторін — і, звісно, вона не оминула сферу створення контенту у соцмережах.

Постає запитання: навіщо бізнесу копірайтер, якщо тексти, написані ШІ, теж можуть бути — і це буде круто? Проблема в тому, що текст буде, але це буде не круто, бо він втрачає свою індивідуальність, свій шарм і, в частих випадках, — грамотність.

Алгоритми ШІ оперують шаблонами та даними з Google, але вони не можуть відчути культурний контекст, передати щирість чи створити той унікальний голос бренду, який резонує з тою чи іншою аудиторією. Вони не мають вогню, того зухвалого вайбу, який чіпляє аудиторію за живе. ШІ — це машина, яка "жує" дані й видає щось "правильне", але де в цьому особистість? Де іскра, що змушує людей зупинитися в стрічці й сказати: "Ого, це про мене!?"

Треба іронію, гумор чи історію, від якої мурашки по шкірі? ШІ цього не потягне — він загрузне у своїх алгоритмах, спіткнеться об культурні нюанси, які потім треба виправляти. Але навіщо робити подвійну роботу? Риторичне питання.

Крутий копірайтер натомість не лише пише текст, а й вкладає в нього стратегію: він знає, як адаптувати меседж до конкретної платформи, як зробити текст цікавим для читача, як залучити підписників текстом та як викликати довіру. У світі SMM, де конкуренція за увагу користувачів величезна, саме людська креативність та увага до деталей роблять контент живим і таким, що запам’ятовується.

Не будемо багатослівними, бо знаємо, що краще показати різницю на прикладах. Розберемо тексти, написані копірайтером BO SHO та різними штучними інтелектами: відомим ChatGPT, Grok від Ілона Маска та французьким стартапом Mistral AI SAS.

Почнемо з тексту, написаного для Reels про розробку логотипа на сторінці Instagram BO SHO. Тема відео орієнтована на думку, що довіряти ідею логотипа рекомендаціям друзів, знайомих чи родичів — така собі ідея, бо для серйозної теми потрібен лише професійний підхід, що охоплює безліч складників. Отже, що вийшло у BO SHO:

Джерело: https://www.instagram.com/bosho.branding/

Джерело: https://www.instagram.com/bosho.branding/

Самопохвала — така собі штука, але можемо виділити в цьому тексті загальні аспекти, які навели як позитив у спілкуванні з аудиторією дещо вище.

Текст починається з емоцій та інтриги: зачіпаємо читача фразою "як для своїх", тим самим зацікавлюємо читати далі.

Далі коротко та чітко розписуємо, що може зробити BO SHO — без "води" та зайвих пафосних фраз.

Завершення = заклик до дії, без прямого підтексту на кшталт: "підписуйся", "купуй", а з короткою фразою, яка когось зачепить, когось обурить, а когось змусить усе-таки звернутись чи дати свою реакцію.

Тепер запитаємо у ChatGPT, як він порекомендує написати текст для публікації про лого. Задаємо чіткий промпт, у якому прописуємо архетип, tone of voice та інші важливі деталі.

Що отримуємо: 

Джерело: згенеровано ШІ

Джерело: згенеровано ШІ

Пройдемося по тих самих пунктах: початок — без вдалої інтриги, основний текст, безумовно, потрібно допрацювати, адже немає чіткого розуміння позиціювання бренду та інформації про те, яким чином бренд надає послуги. Кінцівка — з класичним "пиши нам у дірект", що зазвичай без підтексту швидше відлякує, аніж спонукає.

Фраза "розбий шаблони" для штучних інтелектів в архетипі бунтаря — улюблена, тому її точно не варто використовувати, якщо хочеш бути не таким, як усі.

Загалом текст має право на життя, але його, безумовно, потрібно допрацювати. Якщо треба зловити ідею — юзати ChatGPT — ок, але копіпаст не спрацює на індивідуальність бренду.

Перейдемо до Grok. Промт — ідентичний, завдання — чітке:

Джерело: Згенеровано ШІ

Джерело: Згенеровано ШІ

Тут ситуація здається гіршою: початок більше схожий на кінцівку — прочитав і вже хочеш завершити. Основа — без душі й структурності. Про емодзі й відсутність абзаців можна, в принципі, й не писати. Виникає питання: "Що я тільки-но прочитав/ла?". Висновок — піду, подумаю і напишу власноруч.

Може Mistral AI SAS напише такий тєкст, що всі копірайтери світу підуть завчасно на пенсію.

Розглядаємо приклад тексту:

Джерело: Згенеровано ШІ

Джерело: Згенеровано ШІ

Памʼятаєш фразу "розривати шаблони"? Такий стиль бунтаря зафіксувався в памʼяті всіх ШІ. Початок міг би здатися не таким уже й поганим, проте він не інтригує, а лише заплутує. Речення "Ми не просто створюємо… — ми створюємо…" — прямий маркер ШІ-ідентифікації. А кінцівка з трьома "закликами до дії" перенавантажує текст і не спонукає зробити ту дію, яка прописана.

Та чому тоді ШІ такий популярний у теперішньому світі, якщо його можна захейтити з різних причин?

Потрібна ідея? ШІ кине пару думок, які можна розкрутити. Є чернетка, але вона не чіпляє? ШІ підкине синонімів чи перетасує слова. Треба підкреслити думку? Він і тут підставить плече.

Але ось у чому засада: без чіткого промпту ШІ видасть купу непотрібних і банальних даних. Фраза "Зроби текст на тему..." = лайно, в якому застрягаєш надовго — і натомість усе одно пишеш своїми ручками та своїм мозком.

Джерело: Згенеровано ШІ

Джерело: Згенеровано ШІ

Жити дружно з ШІ — можливо. Генерація тексту для соцмереж — ок, але тільки якщо є розуміння, ШО ТРЕБА. Якісний контент народжується там, де є розуміння теми, відчуття аудиторії та вміння спрямовувати ШІ, а потім — брати його тези й доводити до блиску.

Це як танець: ШІ може задавати ритм, але справжній вайб створює копірайтер — той, хто знає, коли додати емоцію, де підправити стиль і як перефразувати, щоб текст зазвучав так, ніби він написаний саме для тебе.

ШІ — це інструмент, а не чарівник. З правильним підходом він підсилює креативність, але без іскри його тексти ніколи не зачеплять серця читачів.

Підсумуємо: а шо там в BO SHO?

Не будемо тут розкидатися гучними заявами та бити себе в груди, мовляв, ми такі особливі й ніяких фішок у роботі з текстами не використовуємо. І не тільки тому, що йдемо в ногу із сучасністю, а ще й тому, що вміємо вміло юзати ШІ для своїх цілей.

Використати ШІ як допоміжний інструмент у генерації ідей — YEP. Генерувати тексти в наглу — не вміємо, не практикуємо. Ми проти бездумних копіпастів і бездушних речень.

Кожен текст, що виходить з-під нашої клавіатури, просочений живими емоціями, глибоким розумінням теми, архетипу та стилем. ШІ — це тільки інструмент, а не самоціль.

Ми шаримо, що справжній, сильний та якісний текст може народитися лише з людського досвіду, емпатії та глибокого розуміння цілей і стратегій. Саме крутий писака додає ту іскру, яка перетворює звичайну інформацію на захопливу історію.

Сучасний світ щодня підкидає нові теми, у які треба вливатися. Можна боятись, ховатись чи заперечувати — але успіх там, де є вдосконалення та ріст. Кожна нова технологія, кожна нова ідея — це не загроза, а можливість. Ми постійно вчимося, експериментуємо та адаптуємося, щоб наші проєкти не лише відповідали сучасним трендам, а й задавали їх.

Крутий, якісний та продуманий текст, який підніме твій бренд до зірок — це про BO SHO. І десь тихо плакатимуть усі штучні інтелекти, бо мозок нейронних мереж не зрівняється зі стилем професіоналів.

Джерело: Ютуб-канал BOSHO.Agency

Ти знаєш, куди звернутись, якщо щось треба!

АВТОР: ЛІЛІЯ КЛИМАК

Читай також:

Як штучний інтелект трансформує маркетинг

- Як виміряти ефективність SMM

- Чому бізнесу потрібен брендбук

Як малому бізнесу конкурувати з великими гравцями на ринку

Неймінг для бізнесу: як створити сильну назву

Чому дизайну потрібен інтелект