Чому дизайну потрібен інтелект?
Перш ніж почати писати цю статтю, ми думали назвати її "Чому хороший дизайн — це дорого", але коли вже сіли писати, вирішили звернути увагу насамперед на підхід до дизайну і на те, що відбувається, коли дизайнер працює, не думаючи. А таке трапляється часто. Тож, за давньою традицією, просимо запастися валеріаною і швидко прогортати моменти у статті, коли розумітимете, що робили все не так. Ми не хотіли нікого образити, чесно.
Співзасновники BO SHO agency трохи схожі на Горація Слизорога з "Гаррі Поттера": ми за свою кар’єру зібрали багато талановитих дизайнерів і створили прекрасні продукти, які досі тішать око та приносять прибутки компаніям. У цих роботах дизайн — це щось більше, ніж бачення та візуал. Ми намагалися передавати глибинні змісти компанії, поєднуючи їх із гарним візуальним ефектом, який відгукнеться кінцевому споживачу. Тобто, коли ви робите дизайн, то кінцевий споживач важливіший за власників компанії. Адже якщо клієнт не купуватиме, то власники компанії перетворяться на безробітних, а логотип висітиме десь у гаражі після закриття компанії як нагадування про колись великі часи.
Чому тренди — не ок?
Суть кожного тренду в тому, що він тимчасовий. Часто, коли компанія на певному етапі свого життя вирішує створити логотип чи зробити ребрендинг, вона обирає те, що модно. Але мода мінлива, а логотип має бути майже вічним.
Колись ми працювали у великій корпорації, яка під час нашої роботи там запустила новий напрямок — магазини побутової хімії. Тоді в моді був поп-арт, і логотип компанії вирішили робити у цьому стилі. На той час це здавалося революційним і крутим, але вже за кілька місяців тренд поширився, і нам здавалося, що поп-арт був присутній скрізь. Чи була це помилка? Безперечно, і наша теж. У таких випадках необхідно повернутися до початку, визнати помилку і з розумом підійти до розробки лого.
На жаль, ця компанія вже кілька разів робила ребрендинг, щоб виправити ситуацію, але це лише тимчасово вирішувало проблему.
Який зараз тренд?
Звичайно, мінімалізм. Люди пишуть "мінімалістичний", навіть коли мінімалізмом там і не пахне. Ми вже бачимо багато вивісок та логотипів у мінімалістичному стилі, тож чекаємо, коли тренд мине, і почнеться масовий ребрендинг.
Чи тішимося ми з цього? Признаємося, що трохи тішимося. Адже сподіваємося, що частина цих компаній звернеться до BO SHO і створить брендинг з інтелектом. А ми це любимо.
Як інтелектуально зробити лого чи брендбук?
Розробіть або заповніть бриф. Питання допоможуть налагодити зв’язок між замовником лого і його виконавцями та зрозуміти, що саме потрібно робити. У нашій практиці був випадок, коли партнер BO SHO заповнив бриф, ми розробили логотип, а потім партнер повідомив, що ми все зробили правильно, але він зрозумів, що йому потрібно зовсім інше, ніж те, що було вказано в брифі. Звісно, нас це трохи засмутило на початку, але насправді це чудовий приклад того, як людина з розумом підійшла до розробки лого. Ми переорієнтувалися і зробили те, що треба.
- Дізнайтеся, хто ваша цільова аудиторія. Для кого ми створюємо цей логотип?
- Що саме компанія хоче продемонструвати своїм логотипом? Це можуть бути цінності, переваги, рід діяльності, характер компанії тощо.
- Що точно не треба робити в брендингу?
Якщо говорити про другий пункт у попередньому переліку, компанія BO SHO приділяє найбільше часу саме дослідженням. Під час розробки логотипа для ЖК у Києві ми разом із нашою надзвичайно талановитою дизайнеркою Анною Ромашкевич навіть вивчали, з яких мінералів у Київській Русі видобували потрібний нам колір, щоб інтегрувати цю ідею в сучасність.
Цей підхід дозволив нам виграти конкурс від Корпорації нерухомості Ріел на найкращий логотип для нового ЖК SOHO у Львові. Завдяки мегаталановитій та глибокій Євгенії Саєнко вдалося відобразити концепцію "міста в місті", яке перетинають шляхи та обійти близько 300 конкурентів.
Джерело: www.bosho.com.ua
Ще одним прикладом глибинної роботи над логотипом є компанія S-PROF, з якою співзасновники BO SHO працювали ще до заснування агенції. На фото можна побачити нашу співзасновницю, яка допомагала створювати стенд з оновленим дизайном. Ця компанія займається продажем професійного обладнання для кухонь. Ще одному крутому дизайнеру, Адамові Сабо (який зараз захищає нашу країну від агресора), вдалося відобразити холодне та гаряче повітря, яке допомагає готувати смачну їжу, через синій та червоний кольори. Виділені букви логотипа символізують перші літери прізвищ засновників компанії. Виглядає трохи інакше, ніж штамповані мінімалістичні дизайни, правда?
Джерело: https://www.instagram.com/sprof.ukraine/
Насправді, прикладів із таким підходом у нас багато. Кому цікаво — заходьте у розділ Портфоліо на нашому сайті, пишіть нам і ми подумаємо над вашою обгорткою.
Як часто треба робити ребрендинг?
Чим кращий у вас логотип чи брендбук, тим рідше вам доведеться робити ребрендинг. Якщо постійно доводиться щось змінювати, варто детально переглянути, чи ви взагалі рухаєтеся в правильному напрямку.
Джерело: https://say-hi.me/novosti/rebrending-coca-cola.html#prettyPhoto
Джерело: https://www.footyheadlines.com/2018/12/90-years-old-next-year-full-adidas-logo-history.html
На наведених вище картинках ми показуємо, як рідко відомі бренди змінюють своє візуальне позиціонування на ринку. Як видно, зміни вони роблять дуже рідко, а зміни в дизайні часто майже непомітні.
Що відбувається, коли бренд кардинально змінює дизайн?
Правильно, він ризикує втратити свою основну аудиторію. Найяскравішим і, мабуть, найсвіжішим прикладом є компанія Jaguar, яка вирішила прибрати ягуара з логотипа і зробити щось мінімалістичне. (На цьому слові у нас вже починає сіпатися око, тому не будемо довго затримуватися на Jaguar і сподіваємося, що вони візьмуться за голову).
Джерело: https://www.reddit.com/r/CarsIndia/comments/1gvoj4m/jaguar_rebrands_and_teaches_the_world_how_not_to/
Тип логотипа
Це теж важливо при розробці логотипа. Якщо ти замовник, подумай, який тип тобі до душі. Наприклад, для компанії "Ваш інтерʼєр" ми адаптували геральдику, а одна з букв віддалено нагадує штору, що рухається від вітру.
Джерело: www.bosho.com.ua
Отже, типи логотипа бувають такі:
- Шрифтовий логотип (Coca-Cola, Google, BO SHO, Укрзалізниця (УЗ))
- Символьний знак (Apple, Twitter)
- Комбінований логотип (Нова пошта, KFC, де є шрифтовий напис і унікальне зображення)
- Емблема (логотип у формі герба, як у Starbucks, Львівська майстерня шоколаду, BMW)
Коли розробляєте логобук чи брендбук, також пам’ятайте про адаптивність для різних носіїв: сайт, друк на папері чи одязі, розробка вивіски тощо.
Отже, чому айдентика має бути інтелектуальною?
Тому що це заощадить гроші, час і принесе компанії додатковий прибуток. Якщо звернешся до BO SHO, то отримаєш логотип, який не потрібно буде змінювати років 10. За цей час і ти, і твоя команда, і клієнти встигнуть його запам’ятати, полюбити й звикнути до нього. Тому звертайся до професіоналів, залишай заявку на сайті — і буде тобі щастя.
P.S. І якщо тобі таки хочеться мінімалістичний логотип, ми його зробимо в надії, що всі конкуренти закриються, а ти з цим логотипом залишишся.
Читай також:
Маркетинг та його переваги для бізнесу
Джерело: Ютуб-канал BOSHO.AGENCY