Маркетинг та його переваги для бізнесу

Маркетинг та його переваги для бізнесу

SEO-спеціалісти сказали написати статтю про важливість маркетингу для бізнесу, і спочатку ми подумали, що це дурня, бо ітак всі знають про те, що маркетинг важливий. Проте потім сіли, проаналізували, згадали попередні місця праці й зрозуміли, що таки є що сказати і написати. У статті буде багато сарказму, неформальних висловів та оціночних суджень, тому, за старою традицією, просимо не приймати сказане близько до серця та закривати очі й швидко прогортати моменти, де емоції ллються через край, адже ми не хотіли нікого образити, любим всіх (майже). 

І почнемо ми з болот, куди їздили усі наші молоді підприємці 90-их набиратись досвіду, бо “старший брат знаєт лучше”, і якась доля логіки в цьому насправді була. До розпаду СРСР Україна була фактично провінцією з низьким рівнем зв’язків за кордоном, а отже, після того як завіса впала, більшість підприємців просто не знали, куди їхати і в кого вчитись, а інтернету ще не придумали. Тому не дивно, що орієнтувались на Москву, і в Москві їх навчили…

Джерело: https://nashkiev.ua/news/malinovye-pidzhaki-i-barsetki-stolichnyy-mouzey-ischet-statousnye-veschi-90-h<br>З посиланням на: teletype.in

Джерело:&nbsp;https://nashkiev.ua/news/malinovye-pidzhaki-i-barsetki-stolichnyy-mouzey-ischet-statousnye-veschi-90-h<br>З посиланням на: teletype.in

Якщо ви поглянете на типову фірму, яка ще збереглась з 90-их чи початку нульових, то в ній буде потужний відділ продажу і часто відсутній маркетинг, або маркетингом буде займатись колишній офіс-менеджер, бо якщо Марічка красива, то вона все зробить красиво. (І якщо цю статтю читає зумер, то так, колись був страшний сексизм і несправедливість, а при поганих продажах били людей, реально били).

Чому маркетингом займались люди не дуже компетентні? Бо компанії відкривались з розрахунку на те, що завтра її можна буде закрити, і ніхто не здогадається, що це була твоя фірма. А отже, і не треба було паритись маркетингом: садиш крутих акул-продаванів, які піхають твій товар, а завтра буде завтра, і про репутацію чи бренд ніхто не парився. Компанії тоді часто називали абревіатурами. Важко сказати, чи це для того, щоб ніхто не запам’ятав, чи то просто здавалось модним, але деякі з цих назв дожили до нині. Усі ми знаємо мережу магазинів АТБ, яка розшифровується “АгроТехБізнес” і була заснована ще у 1993 році. Або ж “Систем Кепітал Менеджмент” (SCM), яка належить Рінату Ахметову, і ця назва досі красується на футболках ФК “Шахтар”.

Джерело: https://shakhtar.com/

Джерело:&nbsp;https://shakhtar.com/

Компанія ДТЕК — це Донбаська паливно-енергетична компанія. Таких прикладів безліч. Маркетингом і впізнаваністю ніхто не парився, а назвати компанію своїм прізвищем і досі страшно багатьом українським підприємцям. Адже це змушує насамперед дбати про репутацію, і важко пояснити, як умовна компанія “Петренко GROUP” могла не заплатити за рахунками чи взагалі закритись. Інша справа — “ПетАгроГруп”: ніхто і не помітить, як компанія зі схожою назвою зникне.

Отже, до чого ми ведемо? До того, що в багатьох українських компаніях досі існують дивні структури, і маркетинг від цього страждає. Часто маркетологові треба пояснювати, нашо він взагалі здався. А якщо скажеш, що компанії треба маркетингова стратегія, то тобі розсміються в обличчя, бо “ми ітак вже 10 років продаємо без всяких стратегій”. В іноземних компаніях часто відділ маркетингу і продажів — це один і той самий відділ, бо маркетинг — це фактично і є продажі. Хоча в Україні маркетинг часто зводиться до естетики: логотип, SMM, брошурку зробити... Насправді маркетинг повинен проводити постійний аналіз ринку, визначати, хто наша цільова аудиторія, пропрацьовувати стратегічне планування, думати про просування бренду і безпосередньо займатись PR. Але нашо це все робити, якщо є Андрюха-продаван, який ітак піхне?

Якщо вашій компанії пощастило, і у вас дуже просунутий директор з маркетингу, то зазвичай це людина, яка “дихає у спину” генеральному директорові. Адже задача CMO — весь час шукати способи заробити більше, придумувати нові ринки збуту, повертати позиціювання в правильну сторону, відповідати за стратегію. І кожен CEO починає нервувати, коли є хтось, хто цим займається. Адже CEO залишається адмініструвати діяльність усіх відділів, а зірка-CMO може затьмарити керівника. Тому, якщо директор з маркетингу толковий, то його часто намагаються позбутись відразу. Хоча вже зараз в Україні є приклади, коли у великих і малих компаніях посаду CEO займає не керівник відділу продажів, а саме колишній директор з маркетингу, що ще раз підтверджує цю тезу.

Також розумний керівник чи керівниця відділу маркетингу з гарною командою може перевернути всю структуру компанії й позбутись кількох відділів.

Джерело: згенеровано ШІ

Джерело: згенеровано ШІ

Яких? У першу чергу відділу продажів у класичному його вигляді. Адже якщо в тебе потужний бренд, то клієнти самі хочуть з тобою працювати й самі до тебе йдуть. Не треба битись головою об стіну, переконуючи когось підписати контракт із твоєю фірмою: усі ітак хочуть працювати з тобою. А відділу продажів залишається лише адмініструвати партнерів. У другу чергу потужний маркетинг скорочує кількість працівників HR-відділу, часто перетворюючи їх на відділ кадрів. Саме тому зараз HR-менеджери часто шукають маркетолога в HR-відділ (не знаємо, хто на це погоджується), адже краще контролювати цих творчих і небезпечних особин, ніж позбутись роботи через них. Яка логіка? Така сама, як і з продажами. Якщо у тебе крутий бренд, то люди самі надсилають тобі заявки. І якщо скажете, що так не буває, то агенція BO SHO може це спростувати: нам часто надсилають свої резюме чи портфоліо. Отже, тепер розумієте, чому на співбесіду до маркетолога часто приходить хтось із відділу продажів, і вони спільно з HR-менеджером “гасять” тебе ще на етапі співбесіди?)))

А тепер перейдемо до того, що нам радив написати спеціаліст із SEO:

Основні елементи маркетингу часто описуються як 4P:

Джерело: www.correcttechno.com/4p-marketing/

Джерело:&nbsp;www.correcttechno.com/4p-marketing/

  • Product (Продукт) – те, що пропонується клієнтам.
  • Price (Ціна) – вартість, яку споживач платить за продукт.
  • Place (Місце) – де і як продукт доступний клієнту.
  • Promotion (Просування) – як продукт популяризується серед аудиторії.

Ці пункти придумали не ми, а хтось розумний до нас. А зараз уяви собі середньостатистичну компанію і запитай себе: хто займається цими чотирма пунктами в компанії й має вирішальне слово? Якщо маркетинг, то твоя компанія в Червоній книзі українського бізнесу. Ми вже зараз бачимо в своїй уяві, як маркетологи витирають скупу сльозу після прочитаного, і ми співчуваємо тобі, bro. Але якщо ти власник бізнесу, то це шанс задуматись, чи все ти робиш правильно. І ще дай хустинку маркетологу, бо залиє кабінет.

Ще спеціаліст із SEO каже, що треба сказати про види маркетингу, тому:

Залежно від цільової аудиторії

  1. B2C (Business-to-Consumer) – маркетинг, орієнтований на кінцевих споживачів (наприклад, магазини одягу, кав’ярні). І це найлегший вид маркетингу, тут можна швидко побачити результат.
  2. B2B (Business-to-Business) – маркетинг, орієнтований на компанії чи організації (наприклад, постачальники сировини для фабрик). Це важкий маркетинг: часто навіть крутий спеціаліст буде працювати роками, і результат буде не дуже помітним. Зате коли він чи вона піде, то за рік-два ти зустрінеш свою компанію на дні разом із Губкою Бобом.
  3. B2B2C – це модель маркетингу, яка поєднує елементи B2B (бізнес для бізнесу) і B2C (бізнес для споживача). Тут компанія продає свій продукт або послугу іншій компанії (B2B), яка потім продає або передає його кінцевим споживачам (B2C). Наприклад, ти робиш чіпси, постачаєш їх у супермаркет, а вже супермаркет продає твої чіпси Миколі чи Анжелі. Це хардкорний вид маркетингу, і тут треба башковитого спеціаліста, а може і не одного.
  4. C2C (Consumer-to-Consumer) – продажі між споживачами (наприклад, платформи OLX, Auto.ria, Prom.ua, Kabanchik.ua).
  5. C2B (Consumer-to-Business) – споживачі пропонують продукти або послуги бізнесу (наприклад, дизайнер-фрілансер бомбить офісну пошту своїми листами).

Залежно від каналів комунікації

Традиційний маркетинг:

  • Телебачення (до війни воно було дуже дорогим і мало дуже високий рівень ККД).
  • Радіо (це теж досі працює, особливо якщо є місцева сильна радіостанція).
  • Друкована реклама (газети, журнали, флаєри).
  • Зовнішня реклама (бігборди, банери, вивіска, бічний касетон, реклама на тролейбусі).

Цифровий маркетинг (Digital Marketing):

  • SEO (Search Engine Optimization) – оптимізація для пошукових систем (саме вони змусили нас написати цю статтю, щоб ми високо були в Google).
  • SMM (Social Media Marketing) – просування у соцмережах (Facebook, Instagram, TikTok).
  • Email-маркетинг – надсилання електронних листів клієнтам.
  • Мобільний маркетинг – пишеш SMS, у Telegram чи Viber.
  • PPC (Pay-Per-Click) – платна реклама в Google, соцмережах чи інших платформах.
  • Контент-маркетинг – створення корисного контенту (блоги, відео, статті).
  • Influencer-маркетинг – співпраця з інфлюенсерами.

Залежно від цілей

Брендовий маркетинг:

  • Спрямований на формування впізнаваності бренду та позитивного іміджу. (Такий вид маркетингу найважче дослідити, адже хз які там результати. З одного боку, щось роблять, а з другого боку порахувати це дуже важко, але й звільнити страшно, бо ще закриєшся).

Перфоманс-маркетинг (Performance Marketing):

  • Спрямований на отримання конкретних результатів (кліки, ліди, продажі).

Ретаргетинг:

  • Повернення клієнтів, які вже взаємодіяли з продуктом чи послугою.

Насправді видів маркетингу ще є дуже багато, але спеціалісти з SEO цього не знають, тому ми залишимо це на наступні статті, бо вони знову будуть говорити шось про ключові слова. Але якщо в твоїй компанії є люди, які це все роблять, то це вже дуже круто. А якщо цю статтю читає єдиний маркетолог у компанії, який має це все зробити, то вітаємо — ти восьминіжка, але ми можемо тобі допомогти. Як?

Маркетингова агенція BO SHO пропонує різні послуги в сфері маркетингу, які часто навіть повноцінний відділ не може охопити: маркетингова стратегія з дорожньою картою, комунікаційна та SMM-стратегія, навчання існуючих маркетологів, брендинг, SEO, створення сайтів, розробка лого, неймінгу, розробка і монтаж вивісок, пошиття мерчів на одязі й ще багато-багато інших послуг. Усе це можна отримати, залишивши заявку на сайті. Для відділу маркетингу головне — сила волі та інтелект. І якщо треба допомогти, то BO SHO завжди готове виручити, бо шо люди скажуть як бізнес пропаде?

Читайте також:

Що таке архетип бренду?
Чому комплексний підхід рулить?